Παρασκευή, 16 Σεπτεμβρίου 2016

Νύχτες Πρεμιέρας: Το πρόγραμμα με τις 180 ταινίες από 21 Σεπτεμβρίου

Νύχτες Πρεμιέρας για 22η συνεχή χρονιά, επιστρέφουν από τις 21 Σεπτεμβρίου έως τις 2 Οκτωβρίου, παρουσιάζοντας συνολικά 180 ταινίες απ’ όλο τον κόσμο.
Το φετινό πρόγραμμα περιλαμβάνει τρία διαγωνιστικά τμήματα, ειδικά αφιερώματα, ντοκιμαντέρ και πάνω από 60 ελληνικές ταινίες μικρού μήκους που θα προβληθούν στις αίθουσες Δαναός 1&2, Odeon Opera 1&2, Ιντεάλ, Ταινιοθήκη της Ελλάδος και Παλλάς.


Στη συνέντευξη Τύπου για την παρουσίαση του προγράμματος ο Λουκάς Κατσίκας, που βρίσκεται εδώ και λίγους μήνες στο τιμόνι της διοργάνωσης, αναφέρθηκε σε προσωπικό τόνο στη δική του σχέση, ως απλού θεατή, με το φεστιβάλ από την πρώτη χρονιά της διοργάνωσης, το 1995.Λουκάς Κατσίκας
Λουκάς Κατσίκας
«Ηταν κάτι το μοναδικό για την Αθήνα, το γεγονός ότι απέκτησε για πρώτη φορά κινηματογραφικό φεστιβάλ. Ήμουν φοιτητής τότε και εγκατέλειψα πανεπιστήμια, εξεταστικές και είδα όσες περισσότερες ταινίες μπορούσα. Δεν φανταζόμουν ποτέ ότι θα έφτανα τώρα να σας μιλάω από αυτή τη θέση για την 22η διοργάνωση»
Στη συνέχεια αναφέρθηκε και στον εμπνευστή της διοργάνωσης, Γιώργο Τζιώτζιο.
«Εκείνη τη χρόνια ο Γιώργος αναρωτιόταν στο editorial που είχε φτιάξει για το φεστιβάλ: «…Σε λίγες μέρες θα ξέρουμε κι εμείς αν αυτή η ιδέα, που έμοιαζε στην αρχή με τρελό όνειρο, μπορεί να εξελιχθεί σ’ ένα μεγάλο, ετήσιο φεστιβάλ, μια γιορτή όπου θα μαζευόμαστε κάθε χρόνο και περισσότεροι».
Λοιπόν δύο και κάτι δεκαετίες μετά, γνωρίζουμε όλοι, ότι αυτό το τρελό όνειρο του Γιώργου, μεταμορφώθηκε σε ένα φεστιβάλ που όχι μόνο είναι αξιοπρεπές για την Αθήνα και την Ελλάδα αλλά στέκεται επάξια δίπλα στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές κινηματογραφικές διοργανώσεις», υπογράμμισε.
Το 22ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας σηκώνει αυλαία την Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου με τη «Julieta» του Πέδρο Αλμοδόβαρ – επίσημη υποβολή της Ισπανίας για το ξενόγλωσσο όσκαρ, και κλείνει το με το αριστοτεχνικό «Elle» του Πολ Βερχόφεν που ενθουσίασε στο 69ο Φεστιβάλ Καννών.
Στο φετινό διαγωνιστικό τμήμα συμμετέχουν εννιά πρώτες ή δεύτερες ταινίες ταλαντούχων δημιουργών απ’ όλον τον κόσμο.
Ανάμεσα τους το πολυαναμενόμενο «Evolution» της Λουσίλ Χατζιχαλίλοβιτς, το βραβευμένο στο Βερολίνο «Hedi» του Μοχάμεντ Μπεν Ατία, το βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Φίλιπ Ροθ «Indignation» του Τζέιμς Σάμους, η βραβευμένη στις Κάννες«Κόκκινη Χελώνα» του Μίκαελ Ντουντόκ ντε Βιτ, το «Closet Monster» του Στίβεν Νταν και το «Remainder» του Ισραηλινού εικαστικού, Ομέρ Φαστ.
Μάλιστα, από τη φετινή διοργάνωση η κριτική επιτροπή του φεστιβάλ δεν θα αποτελείται από νεαρούς σπουδαστές κινηματογράφου αλλά από διεθνείς καλλιτέχνες και επαγγελματίες που σχετίζονται με τον χώρο.
Κι εφέτος, οι Νύχτες Πρεμιέρας έχουν αφιερώσει ένα μεγάλο κομμάτι του προγράμματός τους στην εγχώρια παραγωγή με τον νέο καλλιτεχνικό διευθυντή να δείχνει ότι θέλει να αναβαθμίσει ακόμη περισσότερο την παρουσία της ντόπιας κινηματογραφίας.
Πιο συγκεκριμένα, στην 22η διοργάνωση θα κάνουν την πανελλήνια πρώτη προβολή τους, η «Τελευταία Παραλία» των Θάνου Αναστόπουλου και Ντάβιντε Ντελ Ντέγκαν που έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο 69ο Φεστιβάλ των Καννών, το «Ιντερλούδιο, Η Πόλη Μιας Νεκρής Γυναίκας» της Άντζελα Ισμαήλος γυρισμένο εξ ολοκλήρου στην Πάτμο και το «Nocturne» του Κωνσταντίνου Φραγκόπουλου.
Ακόμη θα προβληθούν σε στάδιο work in progress το «Πέντρο Νούλα» του Κάρολου Ζωναρά και η «Ευτυχία» του Χρήστου Πυθαρά.
Τα αφιερώματα έχουν την τιμητική τους στο φετινό πρόγραμμα, με την 22η διοργάνωση να φιλοξενεί δημιουργίες του 36χρονου Πολωνού κινηματογραφιστή Τόμας Βασιλέφσκι, και της Γερμανίδας Μάρεν Άντε, που αν και εντυπωσίασε με την ταινία της «Τόνι Έρντμαν» στις Κάννες, έμεινε χωρίς βραβείο.
Παράλληλα, το φεστιβάλ τιμά τη μνήμη του πρόωρα χαμένου Έλληνα σκηνοθέτη Νίκου Τριανταφυλλίδη, μέσα από μια πλήρη ρετροσπεκτίβα των ταινίων μικρού και μεγάλου μήκους που σκηνοθέτησε, παρουσία συντελεστών και εκλεκτών φίλων του οι οποίοι θα μοιραστούν με το κοινό προσωπικές αφηγήσεις και αναμνήσεις από τις συνεργασίες τους.
Ακόμη, οι φετινές Νύχτες Πρεμιέρας θα φιλοξενήσουν ένα μεγάλο αφιέρωμα σε μία από τις πιο χαρακτηριστικές και χαμηλότονες φωνές του γαλλικού σινεμά, τον Λουί Μαλ προβάλλοντας οκτώ ταινίες του Γάλλου σκηνοθέτη, καθώς και ένα αφιέρωμα στην πρόσφατη κινηματογραφική παραγωγή της Ιταλίας με έξι ταινίες που ξεχωρίζουν όχι μόνο για τα ονόματα των δημιουργών και πρωταγωνιστών τους, αλλά και για τις θεματικές τους που εκτείνονται από την οικονομική κρίση μέχρι την ιταλική μαφία.
Στο πλαίσιο του αφιερώματος «Το σινεμά αγκαλιάζει τις μειονότητες», θα παιχθεί η ταινία «Κόκκινο Χαλί» σε σκηνοθεσία των Κανταράμα Γκαχιγκίρι και Φρεντ Μπεϊγίφ που θα παραβρεθούν στην πρεμιέρα.
Φρέσκο από την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Φεστιβάλ Βενετίας, πριν μία μόλις εβδομάδα, το ντοκιμαντέρ «David Lynch: The Art Life» θα σημειώσει την πανελλήνια πρώτη του στις Νύχτες Πρεμιέρας. Εκτός από αυτό όμως, το φεστιβάλ θα φιλοξενήσει σε επετειακή προβολή 30 χρόνων από την πρώτη κυκλοφορία του, το θρυλικό «Μπλε Βελούδο» του Αμερικανού σκηνοθέτη σε ψηφιακή αποκατεστημένη κόπια.
Στο τμήμα «Μουσική & Φιλμ» θα προβληθούν, μεταξύ άλλων, το θρυλικό «Strike a Pose»των Εστερ Γκουλντ και Ρέιγιερ Ζβάαν με τις εξομολογήσεις των χορευτών που βρέθηκαν στο «κρεβάτι με τη Μαντόνα» στην Blond Ambition Tour του 1990, το «The Rolling Stones – Havana Moon» του Πολ Ντάγκντεϊλ για τη μεγαλειώδη συναυλία του συγκροτήματος στην Αβάνα, το «The Beatles: Eight Days a Week» του Ρον Χάουαρντ και το «Sid and Nancy» του Αλεξ Κοξ σε αποκατεστημένη κόπια.
Τέλος, με αφορμή την προβολή του επεισοδιακού ντοκιμαντέρ «The Dancer» του Στίβεν Κάντερ, που αφηγείται τον ταραχώδη βίο του Σεργκέι Πολούνιν που έγινε ο νεότερος βασικός χορευτής του British Royal Ballet, ο Ουκρανός χορευτής θα βρεθεί στην Αθήνα για να παρουσιάσει την ταινία.
Στην Αθήνα, θα βρεθεί και η Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι με αφορμή την πρεμιέρα της ταινίας «Η Τρελή Χαρά» του Πάολο Βίρτζι, που έκανε πρεμιέρα στο πρόσφατο Φεστιβάλ Καννών και θα προβληθεί στο πλαίσιο του αφιερώματος «Μέρες Ιταλικού Σινεμά» του Φεστιβάλ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κάθε σχόλιο αναδεικνύει και την παιδεία του σχολιαστή.